Overslaan naar content

Ervaren internationale projectmanager (Duitstalig)

  • Hybride
    • Zeist, Utrecht, Nederland
  • Consultancy
  • 32-40 uur, Senior, hybrid

Functieomschrijving

Wil jij het verschil maken bij een internationaal groeiend, jong bedrijf met ambitie voor klanten op het gebied van personeelsplanning en personeelskrapte? Wil jij jouw ervaring inzetten om ons internationale team te versterken en samen optimale resultaten te behalen? Dan kijken we ernaar uit om je te ontmoeten!

Bij Intus helpen we onze klanten en hun medewerkers met slimmer plannen. Zo dragen we bij aan het oplossen van één van de belangrijkste maatschappelijke uitdagingen: personeelskrapte. Dit doen we niet alleen in Nederland, maar ook in Duitsland en in Zwitserland! In deze rol zal je standplaats Nederland zijn, en zul je reizen naar klanten in deze 3 landen, waarbij deels hybride werken ook tot de mogelijkheden behoort.

Onze innovatieve oplossingen brengen flexibiliteit en efficiëntie in het planningsproces en dat is fijn voor iedereen. Onze klanten kunnen hun medewerkers optimaal inzetten, terwijl we tegelijkertijd bijdragen aan meer werkgeluk en een gezonde werk-privé balans. Een win-win voor iedereen. 

Als projectmanager speel je een cruciale rol in projecten bij Intus en Swisio – ons Duitse tak. Wij hebben diverse klanten in verschillende markten zoals zorg, overheid, industrie en logistiek.

Je structureert en realiseert meerdere projecten tegelijkertijd van begin tot het eind. Dit kan gaan om het begeleiden van onze klanten bij het volledig implementeren van onze software  bij een nieuwe klant of het begeleiden van een complexe transformatie in het applicatielandschap bij een bestaande klant. Ook interne projecten kunnen onderdeel van de werkzaamheden zijn. Dankzij jouw vermogen om draagvlak te creëren en overzicht te behouden, help je klanten en zorg je voor een efficiënt verloop van de projecten. 

Je maakt deel uit van een team van projectmanagers en consultants die verantwoordelijk zijn voor projecten in Nederland, Duitsland en Zwitserland, en mogelijk in de toekomst nog andere landen. Als projectmanager ben jij tijdens een project hét aanspreekpunt voor de klant, met betrekking tot de voortgang, planning, kwaliteit, budget en uitvoering. Je werkt nauw samen met een consultant om de projecten te realiseren, en daarnaast heb je ook regelmatig contact met je collega-projectmanagers, accountmanagers, technisch consultants en product owners. Kortom, een boeiende functie in een dynamische werkomgeving! 


Als projectmanager begeleidt je projecten van A tot Z wat betekent dat je de volgende verantwoordelijkheden hebt:
 

  • Opstellen van een Plan van Aanpak en een implementatieagenda. 

  • Plannen van projectwerkzaamheden van consultants. 

  • Zorgdragen voor een goede samenwerking tussen alle interne en externe stakeholders van het project. 

  • Tijdig signaleren en rapporteren van risico's, op basis waarvan je een concrete aanpak voorstelt op basis waarvan besluitvorming kan plaatsvinden. 

  • Bewaken van kaders waaronder projectdoelen, kwaliteit, budgetten en planningen. 

  • Verzorgen van maandrapportages en voorbereiding van de facturatie richting de klant. 

  • Overzicht behouden over meerdere projecten tegelijkertijd. 

Wie ben jij?

  

  •        Je hebt 5+ jaar ervaring in project management . Bij voorkeur bij een software bedrijf! 

  •        Je beheerst de Nederlandse, Duitse en Engelse taal op professioneel niveau, mondeling en schriftelijk.  

  •        Je reist graag voor je werk om onze klanten te bezoeken – ook in Duitsland en Zwitserland

  •        Je hebt een relevante afgeronde opleiding op Bachelor of Masterniveau

  •        Je hebt een pro-actieve werkhouding en neemt verantwoordelijkheid. 

  •        Je bent een echte teamspeler en weet hoe je effectief stakeholders kunt betrekken. 

  •        Je bent resultaatgericht, maar verliest de kwaliteit niet uit het oog. 

  •        Je bent gedreven, slim, analytisch en bent in staat op verschillende niveaus te denken en te handelen. 

Bij Intus hechten we veel waarde aan een informele, maar professionele werksfeer. Maar er is meer dat ons bijzonder maakt! Hier is ons DNA in een kort overzicht: 

  • Trots; op ons product, onze klante én onze collega’s!  

  • Goede vibe; een gezellige sfeer waar iedere mening telt.  

  • Open cultuur; jazeker, met korte lijnen en weinig hiërarchie.  

  • Collegialiteit; we helpen elkaar en hebben lol met elkaar. Heb je een last-minute vraag? Je vindt altijd iemand die wil helpen.  

  • Ambitieus; wat we tot nu toe hebben gedaan is geweldig, maar we zijn nog lang niet klaar!  

 

En verder bieden we:  

  • Een zinvolle baan: deel uitmaken van een organisatie die het werkleven van 170.000 mensen gemakkelijker maakt 

  • Gratis lunch en fruit: we eten allemaal gezamenlijk als je op kantoor bent 

  • Verschillende ontwikkelingsmogelijkheden! 

  • Je kunt zowel bij de klant, op kantoor of thuis werken 

  • Een leuk en gezellig kantoorgelegen naast station Driebergen-Zeist 

  • Een leaseauto of mobiliteitsbudget :) 

  • Een goed salaris! 

  • Onbelaste onkostenvergoeding (internet) van 30,-€/maand 

  • Een goede balans tussen werk en privéleven: je kunt ervoor kiezen om 36 of 40 uur per week te werken 

  • Een douche (een warme 😊)... zodat je met de fiets naar kantoor kunt komen of tijdens de lunch of na kantoortijd een stukje kunt hardlopen! 

  • 28 vakantiedagen om je batterij weer op te laden 

  • €750,- thuiswerkbudget om een gezonde werkomgeving thuis te creëren 

  • Pensioenregeling 

  • Vrijdagmiddagborrel, bordspelen, darten, tafelvoetbal, jaarlijks teamuitje 

  • Een jaarlijkse trip✨ met al je collega's! 

 

We zien je sollicitatie graag tegemoet! 

of