Skip to content

Marketing Manager

  • Hybride
    • Zeist, Utrecht, Nederland
  • Sales & Marketing

Functieomschrijving

Ben jij een marketingprofessional met ervaring in B2B SaaS, die strategisch denken combineert met een hands-on mentaliteit? Gedij je goed in een organisatie met een sociaal maatschappelijke insteek, een passie voor innovatie en een fijne werksfeer?


Als Marketing Manager bij Intus/Swisio ben jij de drijvende kracht achter onze marketinginspanningen in Nederland en de DACH-regio. In deze rol werk je nauw samen met het commerciële team, de Country Manager Duitsland en andere belangrijke stakeholders zoals Sales, HR en Accountmanagement.

Wij bieden je een uitdaging waarin je meedenkt over een omnichannel marketing strategie en de middelen krijgt om deze neer te zetten en uit te voeren. Jij bewaakt het budget en zorgt met een team van externe freelancers voor een consistente merkboodschap op de juiste kanalen.

Doelen die we willen behalen:

  • Voorspelbare leadfunnel. KPI’s stellen we samen op.
  • Consistente merkboodschap naar geselecteerde marktsegmenten en potentiële werknemers via de juiste kanalen.

Hiervoor zoeken we een T-shaped marketer bij wie het zwaartepunt eerder ligt op Data&Analytics, Paid Media en Search marketing dan bijvoorbeeld content marketing. Een generalist met een paar expertise gebieden die zelf ook nog aan de knoppen wilt zitten.


Over de rol


Belangrijk om te weten: dit is geen rol waarin je intern een team aanstuurt, maar wel de verantwoordelijkheid draagt voor het managen van externe freelancers en het bewaken van ons marketingbudget. Jij zorgt ervoor dat onze leadgeneratie, klantbehoud en brandingstrategie in de juiste banen wordt geleid – van creatieve campagnes tot gerichte evenementen.


Wat ga je doen?


  • Leadgeneratie: Je ontwikkelt en implementeert strategieën voor het genereren van leads (new business) en draagt bij aan het klantbehoud.
  • Branding: Je bewaakt en versterkt onze merkboodschap in de marktsegmenten waarin we actief (willen) zijn (inclusief employer branding).
  • Contentstrategie: Je schakelt externe content creators (in Nederland en Duitsland) in en coördineert hun werk om de juiste content te realiseren.
  • Channel strategie: Jij bepaalt welke marketingkanalen (SEO, SEA, inbound/outbound, owned/earned/paid) we gebruiken om de KPI’s te behalen.
  • Klanttevredenheid: Je zet klanttevredenheidsonderzoeken op om onze dienstverlening te optimaliseren.
  • Events: Je organiseert en coördineert klant- en marketingevents samen met ons team en externe partners.


Wie ben jij?

  • Je hebt 3-5 jaar ervaring in het marketingteam van een B2B SaaS scale-up.
  • Je bent analytisch en datagedreven, en weet keuzes te maken op basis van data-analyse.
  • Je hebt ervaring met SEO, SEA en CRM-systemen zoals HubSpot.
  • Je bent goed in het managen van externe partners en behoudt altijd het overzicht.
  • Je bent pragmatisch, hands-on en vindt het leuk om resultaatgericht te werken.
  • Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau en uitstekende beheersing van Nederlands en Engels. Duits is een pré.
  • Beschikbaar voor 32-40 uur per week.


Wat bieden wij?


Een cultuur waar we trots zijn op wat we doen: ons product, onze klanten en onze collega's. Daarnaast ligt er een mooie uitdaging om internationaal verder te groeien en onze merken goed neer te zetten.

Verder heerst er een goede vibe, met een informele en gezellige sfeer waarin ieders mening telt. Onze open cultuur zorgt voor korte lijnen en weinig hiërarchie, waardoor iedereen gemakkelijk met elkaar kan schakelen. Collegialiteit staat centraal. Last-minute vragen? Er is altijd iemand bereid om te helpen.

Verder bieden we:

  • Een zinvolle baan: deel uitmaken van een organisatie die het werkleven van 170.000 mensen gemakkelijker maakt.
  • Gratis lunch en fruit: we eten allemaal gezamenlijk als je op kantoor bent.
  • Verschillende ontwikkelingsmogelijkheden!
  • Hybride werken.
  • Een leuk en gezellig kantoor met klimaatbeheersing gelegen naast station Driebergen-Zeist.
  • Een goed salaris!
  • Winstdeling.
  • Onbelaste onkostenvergoeding (internet) van 30,-€/maand.
  • Een goede balans tussen werk en privéleven: je kunt ervoor kiezen om 32 of 40 uur per week te werken.
  • Een douche (een warme 😊)... zodat je met de fiets naar kantoor kunt komen of tijdens de lunch of na kantoortijd een stukje kunt hardlopen!
  • 28 vakantiedagen om je batterij weer op te laden.
  • €750,- thuiswerkbudget om een gezonde werkomgeving thuis te creëren.
  • Pensioenregeling.
  • Vrijdagmiddagborrel, bordspelen, darten, tafelvoetbal, jaarlijks teamuitje.
  • Een jaarlijkse trip✨ met al je collega's!


Herken jij jezelf in dit profiel? Dan maken we graag kennis met je!


of