Skip to content

Manager Projecten

  • Hybride
    • Zeist, Utrecht, Nederland
  • Consultancy

Functieomschrijving

Ben jij een leider die individuele teamleden kan laten groeien én graag bouwt aan gezamenlijk succes? Wil jij bijdragen aan het oplossen van één van de belangrijkste actuele maatschappelijke uitdagingen: personeelskrapte? Zoek jij een bedrijf met een open cultuur, informele maar professionele werksfeer en korte lijnen? En word je blij van een groeiende internationale organisatie waar je snel impact kunt maken als onderdeel van het MT? Lees dan deze vacature voor Manager Projecten bij Intus Workforce Solutions.

Bij Intus Workforce Solutions helpen wij onze klanten en hun medewerkers met slimmer plannen. Hierdoor dragen we bij aan het oplossen van één van de belangrijkste maatschappelijke uitdagingen: personeelskrapte. Onze innovatieve oplossingen brengen flexibiliteit en efficiëntie in het planningsproces, en dat is fijn voor iedereen. Onze klanten kunnen hun medewerkers optimaal inzetten, terwijl we tegelijkertijd bijdragen aan meer werkgeluk en een gezonde werk-privé balans. Een win-win voor iedereen!


Het Projectenteam, bestaande uit projectmanagers en consultants, zorgt ervoor dat onze klanten onze software InPlanning steeds beter en intensiever gaan gebruiken. De werkdynamiek in het team heeft dan ook een projectmatig karakter. Een project kan bestaan uit de initiële implementatie van InPlanning, maar ook uit het succesvol in gebruik nemen van aanvullende functionaliteit (extra modules of producten binnen InPlanning) waarbij een sterke organisatorische component (change management) van toepassing is. De organisatorische component is wel altijd gerelateerd aan de software van InPlanning.


We zijn op zoek naar een Manager voor het Projectenteam. Als Manager Projecten speel jij een belangrijke rol in de organisatie. Je bent als onderdeel van het MT verantwoordelijk voor een team van 10+ mensen in een groeiende omgeving met ambitie.


Wat zijn de doelen van het Projectenteam?

  • Het succesvol uitvoeren van de initiële implementaties van InPlanning bij klanten.
  • Het implementeren van aanvullende functionaliteit bij bestaande klanten inclusief change management, waarbij wordt gezorgd dat klanten functionaliteit ook daadwerkelijk gebruiken.
  • Het optimaliseren van het gebruik of de inrichting van InPlanning bij bestaande klanten.
  • Het bijhouden van wijzigingen in sector CAO’s en het implementeren hiervan bij een groot aantal klanten.
  • Het ontwikkelen, onderhouden, toepassen en uitdragen van specialisaties binnen het gebied van Workforce Management
  • Het voorbereiden en uitdenken van datgene wat nodig is om nieuwe producten of diensten succesvol naar de markt te lanceren, in nauwe samenwerking met het commerciële team en productontwikkeling.


Wat ga je doen?

Als Manager Projecten heb je een leuke, uitdagende en afwisselende functie met uiteenlopende taken en verantwoordelijkheden. Je belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:

  • Je bent verantwoordelijk voor het monitoren en bewaken van de voortgang van de projecten.
  • Je bent verantwoordelijk voor het behalen van de teamdoelstellingen, onder meer gericht op klanttevredenheid, kwaliteit, productiviteit en medewerker tevredenheid.
  • Je bent verantwoordelijk voor de formatie van het team en bent (pro)actief bezig met capaciteitsplanning om te zorgen dat de bezetting in het team kwalitatief en kwantitatief op orde is en blijft.
  • Je zorgt dat de randvoorwaarden goed op orde zijn. Zo zorg je dat de werkzaamheden binnen het team goed worden gepland en zorg je voor een prettige en veilige werkomgeving.
  • Je coacht, begeleidt, ontwikkelt en motiveert mensen binnen het team. Je houdt regelmatig met iedereen voortgangsgesprekken, houdt beoordelingsgesprekken en stelt persoonlijke ontwikkelplannen op.
  • Je zorgt dat nieuwe medewerkers op een goede manier worden ingewerkt.
  • Je monitort de voortgang in alle projecten. Bij problemen ben je naar klanten het escalatiekanaal. Je geeft het goede voorbeeld, vooral op cruciale momenten!
  • Je optimaliseert de samenwerking tussen het Projectenteam met andere teams.
  • Je stimuleert actief een innovatieve cultuur binnen het team waarbij wordt gestimuleerd dat diensten worden ontwikkeld die klanten daadwerkelijk naar een hoger niveau brengen.
  • Je vertegenwoordigt het team in het MT.

Wie ben jij?

  • Je beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau dat je hebt ontwikkeld door opleiding en ervaring.
  • Je hebt relevante ervaring met leidinggeven aan een team van professionals, en weet hoe je een team effectief kan begeleiden en motiveren.
  • Je beschikt over sterke leiderschaps- en coaching vaardigheden en bent empathisch.
  • Je bent analytisch, stressbestendig en resultaatgericht, en kan zaken goed prioriteren.
  • Je bent klant- en oplossingsgericht en krijgt er een kick van om te zorgen dat klanten de dienstverlening hoog waarderen.
  • Je krijgt er energie van om medewerkers te begeleiden en zich te laten ontwikkelen, in plaats van zelf het probleem op te lossen.
  • Je hebt veel ervaring met professioneel projectmatig werken, en bent in staat om ervoor te zorgen dat het team projectgericht denkt.
  • Je bent je bewust dat je leiding geeft aan een team van doorgaans hoogopgeleide professionals en hanteert een leidinggevende stijl die hierbij past. Je kan goed luisteren naar wat de problemen en uitdagingen zijn.
  • Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en je kunt ook naar behoren communiceren in het Engels.


Bij Intus hechten we veel waarde aan een informele, maar professionele werksfeer. Maar er is meer dat ons bijzonder maakt! Hier is ons DNA in een kort overzicht:


  • Trots; op ons product, onze klante én onze collega’s!
  • Goede vibe; een gezellige sfeer waar iedere mening telt.
  • Open cultuur; jazeker, met korte lijnen en weinig hiërarchie.
  • Collegialiteit; we helpen elkaar en hebben lol met elkaar. Heb je een last-minute vraag? Je vindt altijd iemand die wil helpen.
  • Ambitieus; wat we tot nu toe hebben gedaan is geweldig, maar we zijn nog lang niet klaar!


Verder bieden we jou:

  • Een zinvolle baan: deel uitmaken van een organisatie die het werkleven van 170.000 mensen gemakkelijker maakt
  • Gratis lunch en fruit: we eten allemaal gezamenlijk als je op kantoor bent
  • Verschillende ontwikkelingsmogelijkheden!
  • Je kunt zowel bij de klant, op kantoor als thuis werken
  • Een leuk en gezellig kantoor met klimaatbeheersing gelegen naast station Driebergen-Zeist
  • Een goed salaris!
  • Onbelaste onkostenvergoeding (internet) van € 30,- /maand
  • Een goede balans tussen werk en privé: je kunt ervoor kiezen om 32 of 40 uur per week te werken
  • Een douche (een warme 😊 )... zodat je met de fiets naar kantoor kunt komen of tijdens de lunch of na kantoortijd een stukje kunt hardlopen!
  • 28 vakantiedagen om je batterij weer op te laden
  • €750,- thuiswerkbudget om een gezonde werkomgeving thuis te creëren
  • Pensioenregeling
  • Vrijdagmiddagborrel, bordspellen, darten, tafelvoetbal, jaarlijks teamuitje
  • Een jaarlijkse trip met de gehele organisatie!


We zien je sollicitatie graag tegemoet!

of