Skip to content

Manager Customer Success Team

  • Hybride
    • Zeist, Utrecht, Nederland
  • Management

Functieomschrijving

Ben jij klaar om een relatief nieuw team te leiden in een snelgroeiend softwarebedrijf? Wil je impact maken door de transitie voor dit nieuwe team te leiden en teamleden te inspireren en te ondersteunen in hun professionele groei? Wil je werken in een informele, maar professionele omgeving? Zie jij jezelf het verschil maken als onderdeel van het Management Team (MT) en daarmee aan het vormen van de toekomst van Intus? Klinkt dit als jouw ideale uitdaging? Lees dan snel verder! 

Bij Intus Workforce Solutions helpen wij onze klanten en hun medewerkers met slimmer plannen. Hierdoor dragen we bij aan het oplossen van één van de belangrijkste maatschappelijke uitdagingen: personeelskrapte. Onze innovatieve oplossingen brengen flexibiliteit en efficiëntie in het planningsproces, en dat is fijn voor iedereen. Onze klanten kunnen hun medewerkers optimaal inzetten, terwijl we tegelijkertijd bijdragen aan meer werkgeluk en een gezonde werk-privé balans. Een win-win voor iedereen! 

Het Customer Success team zorgt voor tevreden klanten door optimaal gebruik van InPlanning te ondersteunen en sterke relaties op te bouwen. Als Manager van dit team ben je een essentiële schakel in het leveren van een hoge kwaliteit aan onze klanten waarbij je veel zal schakelen met de interne experts om te zorgen voor tevreden klanten. 

Customer Success Managers werken zowel bij de klant als op kantoor, waarbij er momenteel meer op kantoor en via teams wordt gewerkt en we vanuit onze visie willen bewegen naar meer bij de klanten on-site actief zijn. Als relatief nieuw team zitten we nog volop in een transitie, de komende tijd willen we groeien in het aantal collega's en kennis om zodoende nog beter onze klanten te helpen. Daarom zoeken we jou als Manager voor het Customer Success team om deze transitie te begeleiden. Daarnaast biedt de Intus Academy klanten de mogelijkheid om hun kans van InPlanning verder te ontwikkelen. Dit valt ook onder jouw verantwoordelijkheid.

Als manager van het Customer Success team vertegenwoordig jij dit team en het belang van bestaande klanten in het MT van Intus. Je zult als onderdeel van het MT een belangrijke bijdrage leveren aan de strategie van Intus en daarmee aan de groei, professionaliteit en impact van ons bedrijf.   

Wat zijn de doelen van het Customer Success team? 

  • Zorgen voor een hoge klanttevredenheid en een goede klantenbinding.

  • Zorgen voor een optimaal gebruik van InPlanning door onze klanten binnen de bestaande mogelijkheden​.

  • Zorgen voor het beantwoorden van vragen van klanten en het oplossen van problemen binnen de daarvoor geldende tijden​.

  • Zorgen voor een kwalitatief hoogstaand trainingsaanbod.

  • Signaleren van kansen en bedreigingen bij de klant naar andere teams.

Wat ga je doen? 

Als Manager Customer Success ben je zelf niet inhoudelijk bezig met InPlanning. Je functie richt zich volledig op het optimaal laten functioneren van het team. Een goede achtergrondkennis van InPlanning en de manier waarop dit wordt gebruikt door onze klanten helpt om je functie goed uit te kunnen voeren. 

Je verantwoordelijkheden zijn als volgt te beschrijven: 

  • Je bent verantwoordelijk voor het behalen van de teamdoelstellingen, onder meer gericht op klanttevredenheid, kwaliteit, productiviteit en medewerker tevredenheid. 

  • Je bent verantwoordelijk voor de formatie van het team en bent (pro)actief bezig met capaciteitsplanning om te zorgen dat de bezetting in het team kwalitatief en kwantitatief op orde is en blijft. 

  • Je zorgt dat de randvoorwaarden goed op orde zijn. Zo zorg je dat de werkzaamheden binnen het team goed worden gepland en zorg je voor een prettige en veilige werkomgeving. 

  • Je coacht, begeleidt, ontwikkelt en motiveert mensen binnen het team. Je houdt regelmatig met iedereen voortgangsgesprekken, houdt beoordelingsgesprekken en stelt persoonlijke ontwikkelplannen op. 

  • Je zorgt dat nieuwe medewerkers op een goede manier worden ingewerkt. 

  • Je bent het escalatiekanaal en verantwoordelijk voor de coördinatie bij grotere verstoringen. Je geeft het goede voorbeeld, vooral op cruciale momenten! 

  • Je bent verantwoordelijk voor de organisatie van consignatiediensten. 

  • Je optimaliseert de samenwerking tussen het Customer Success team met andere teams. 

  • Je vertegenwoordigt het team in het MT.

Wie ben jij?

  • Je beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau dat je hebt ontwikkeld door opleiding en/of ervaring. 

  • Je hebt relevante ervaring ten aanzien van het daadwerkelijk managen van medewerkers in een team. Daarbij beschik je over sterke leiderschaps- en coaching vaardigheden en bent empathisch. 

  • Je bent analytisch, stressbestendig en draadkrachtig, en kan zaken goed prioriteren. Je bent klant- en oplossingsgericht en krijgt er een kick van om te zorgen dat klanten de dienstverlening hoog waarderen. 

  • Je krijgt er energie van om medewerkers te begeleiden en zich te laten ontwikkelen, in plaats van zelf het probleem op te lossen. 

  • Je bent je bewust dat je leiding geeft aan een team van doorgaans hoogopgeleide professionals en hanteert een leidinggevende stijl die hierbij past. Je kan goed luisteren naar wat de problemen en uitdagingen zijn. 

  • Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en je kunt ook naar behoren communiceren in het Engels. 

 

Bij Intus hechten we veel waarde aan een informele, maar professionele werksfeer. Maar er is meer dat ons bijzonder maakt! Hier is ons DNA in een kort overzicht: 

  • Trots; op ons product, onze klante én onze collega’s! 

  • Goede vibe; een gezellige sfeer waar iedere mening telt. 

  • Open cultuur; jazeker, met korte lijnen en weinig hiërarchie. 

  • Collegialiteit; we helpen elkaar en hebben lol met elkaar. Heb je een last-minute vraag? Je vindt altijd iemand die wil helpen. 

  • Ambitieus; wat we tot nu toe hebben gedaan is geweldig, maar we zijn nog lang niet klaar! 

 
We werken hard, maar hebben ook veel te bieden. Hierbij een greep uit de voordelen van het werken bij Intus: 

  • Een zinvolle baan: deel uitmaken van een organisatie die het werkleven van 170.000 mensen gemakkelijker maakt 

  • Gratis lunch en fruit: we eten allemaal gezamenlijk als je op kantoor bent 

  • Verschillende ontwikkelingsmogelijkheden! 

  • Je kunt zowel bij de klant, op kantoor als thuis werken 

  • Een leuk en gezellig kantoor met klimaatbeheersing gelegen naast station Driebergen-Zeist 

  • Een goed salaris! 

  • Onbelaste onkostenvergoeding (internet) van € 30,- /maand 

  • Een goede balans tussen werk en privé: je kunt ervoor kiezen om 32 of 40 uur per week te werken 

  • Een douche (een warme 😊 )... zodat je met de fiets naar kantoor kunt komen of tijdens de lunch of na kantoortijd een stukje kunt hardlopen! 

  • 28 vakantiedagen om je batterij weer op te laden 

  • €750,- thuiswerkbudget om een gezonde werkomgeving thuis te creëren 

  • Pensioenregeling 

  • Vrijdagmiddagborrel, bordspellen, darten, tafelvoetbal, jaarlijks teamuitje 

  • Een jaarlijkse trip✨ met de gehele organisatie! 

of